پنجره

سهمِ من زِ آسمانِ معرفتش ❁ قدرِ یک پنجره است زین دوار

پنجره

سهمِ من زِ آسمانِ معرفتش ❁ قدرِ یک پنجره است زین دوار

طلبه|دُچار کتاب|سرگرم با ‎قلم

عجب قیامتی بود این انتخابات ریاست جمهوری؛ به معنای واقعی «یوم تبلی السرایر» بود؛ روزی بود که اسرار نهان انسان آشکار شد؛ چنانچه که قرآن کریم این نام را برای روز قیامت به کار می‌برد، برای این ایام هم صدق می‌کرد. و برای کسی که در این هیاهو‌ و جنجال‌ها گوش بود، آورده‌های اعجاب‌انگیزی داشت. از تناقضات گرفته تا روکردن بواطن تا به باد دادن همه‌چیز برای به قدرت رسیدن تا نابود کردن وحدت تا آمارسازی و نظرسنجی‌بافی و حتی اهانت به مردم و ... همه و همه و همه، نه فقط از یک طرف یا از جانب یک جناح بلکه از سه طرف حاضر در میدان.

در خصوص فقره «یوم تبلی السرایر» که قرار است اسرار نهان انسانی آشکار شود، این سوال وجود دارد که این اسرار برای همه آشکار می‌شود یا صرفا برای خود شخص؟
کمی به تأمل بنشینیم و به خودمان رجوع کنیم، واقعا اسرار نابی از درون خودمان آشکار شد که متوجه آن نبودیم؛ خیلی از چیز‌هایی که ادعای آن را داشتیم، در بزنگاه خودش را نشان داد؛ مانند اینکه برویم رأی‌های رقیب را بریزانیم حتی شده تبدیل به عدم‌رای بشود یا رای سفید. ته‌دلمان راضی و بلکه دعا می‌کردیم به مشارکت پایین تا کاندید مورد نظر خودمان رأی بیاورد؛ از این زود نگذرید، کمی بعد از یکی از نماز‌های‌تان به کنکاش درون بپردازید، امیدوارم که دل‌تان به اینچنین چیزی یعنی مشارکت پایین رضا نداده باشد؛ که من به خود آنچنان امید ندارم!

بماند ... 

بیایید استغفار جمعی کنیم و محنت‌کش‌ بلایِ گناهِ دوری از مردم باشیم؛ شاید که مورد مغفرت قرار گیریم.

استغفار هم که می‌دانید به صرف تسبیح به دست گرفتن و ذکر بر لب گفتن نیست، که باید جبران کرد گناه را؛ باید جبران عملی کرد تا استغفار واقعی محسوب شود؛ اگر متوجه شدید که چه فاصله‌ای میان ما و مردم هست، چه قدر دور شدیم از مردم و تلنگر خوردیم، کمی هم از برج عاج پایین بیاییم، کمی هم فقط گوش باشیم برای مردم، کمی هم مردم ما را ببینند، کمی هم مردم ما را هدایت کنند و ... اجازه ندهیم دیوار خود‌بافته‌ای به اسم «جهل مردم» مانع نزدیک شدن‌مان به آن‌ها باشد.


بعدا‌نوشت:
در ادامه این مطلب در کانال ایتایی مطلب‌دیگری نیز آمده است و چون مطلب ذیل یک فیلم است و بارگزاری فیلم در اینجا دردسر دارد، لینک آن را در زیر خدمت‌تان تقدیم می‌کنم:
https://eitaa.com/hamed_khajeh/203

نظرات (۲)

  • حسن مجیدیان
  • ولی ناامید نباشید

    پاسخ:
    ناامید نمی‌شویم
    ولی می‌فهمیم که کار هنوز بسیار است

    سلام 

    قابل تامل بود 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    پنجره


    ✦ هرکس می‌خواهد ما را بشناسد داسـتان کـربلا را بخواند! "شهید آوینی"
    ┄┅••==✧؛✿؛✧==••┅┄
    ● طلبه | دُچار کتاب | سرگرم با ‎قلم
    و در آرزوی فرهنگ آزاداندیشی
    ┄┅════┅┄

    آخرین نظرات